SuperVOOC

نسل آینده گوشی‌های هوشمند در کمتر از ۱۵ دقیقه شارژ خواهند شد و این مزیت به لطف فناوری SuperVOOC اُپو دست یافتنی شده است.

SuperVOOC
SuperVOOC

شرکت اُپو (Oppo) در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ در بارسلونا، از این فناوری جدید پرده‌برداری کرد. شارژر SuperVOOC اُپو، یک باتری که تنها ۱۰ درصد شارژ دارد را در کمتر از ۹ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌کند.
شاید کسل آورترین بخش در مورد شارژر فوق سریع SuperVOOC، این باشد که باید صبر کنیم تا شارژ گوشی کاملاً تمام شود تا پس از آن بتوانیم از این شارژر استفاده کنیم. در حال حاضر سیستم شارژ سریع VOOC می‌تواند باتری تلفن همراه را در عرض ۳۰ دقیقه از صفر به ۷۵ درصد شارژ نماید. سخنگوی اُپو گفت: «فعلاً این سیستم شارژ سریع را در گوشی‌های هوشمند رده بالای اُپو قرار داده‌ایم زیرا تولید انبوه آن، بسیار گران درمی‌آید و برای بهره‌گیری از این فناوری شما نیاز به یک شارژر ویژه و یک باتری ویژه خواهید داشت.»

جانشین سیستم شارژ سریع VOOC، SuperVOOC نام دارد که می‌تواند باتری گوشی‌های هوشمند را در کمتر از ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ نماید. در غرفه شرکت اُپو در بارسلونا، شارژ یک باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت از ۱۰ درصد به ۱۰۰ درصد، در طی زمانی حدود ۸ دقیقه و ۲۲ ثانیه انجام گرفت. در این آزمایش از یک درگاه میکرو USB اصلاح شده استفاده شده بود که نسبت به مدل‌های معمول، طویل‌تر و با پین‌های بیشتری است. این فناوری چینی‌ها با هر دو درگاه میکرو USB و USB-C سازش دارد اما نوع آداپتور، کابل و ساختار سوکت شارژر متفاوت با سایرین خواهد بود.
در حال حاضر این فناوری کامل شده و در مرحله آزمایش است، اما دقیقاً مشخص نیست چه زمانی در نسل آینده گوشی‌های هوشمند به کار گرفته خواهد شد.

منبع : iTworld

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…