Warren Buffett

وارن بافِت، (زادهٔ 30آوریل 1930) کارآفرین، بازرگان، سرمایه گذار و نیکوکار امریکایی است، که به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هئیت مدیره شرکت برکشای هاتاوای فعالیت می‌کند.

بافت از سیستم شناور برای سرمایه گذاری بر روی شرکتش استفاده کرده‌است. او در ابتدای کارش در برکشایر بر روی سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار بورس متمرکز شده‌بود، ولی به تازگی تصمیم به خرید تمامی سهام شرکت را دارد. بافت با استفاده از این استراتژی و فعالیت مداوم در حوزه مبادلات سهام اختصاصی، امروزه از طریق شرکت برکشایر هاتاوی، کنترل و مدیریت شرکت های تابعه، زیر مجموعه و فرعی فراوانی را بر عهده دارد، که به‌عنوان نمونه می‌توان به گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد اشاره نمود. وی همچنین دارای سهام قابل‌توجهی در شمار زیادی از شرکت‌ها می‌باشد، که مشهورترین آنها عبارتند از: ولزفارگو، شرکت کوکاکولا، آمریکنکسپرس و آی بی ام.

وارن بافت در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد. وی هم‌اکنون پس از بیل گیتس و کارلوی اسلیم، در رتبه سوم از فهرستمیلیاردر های جهان  در سال 2014 قرار دارد.

بافت ۶ نکته‌ی طلایی کلی تجارت برای زندگی دارد که معتقد است رعایت کردن این ۶ نکته، می‌تواند منجر به بهبود وضعیت مالی همه شود.

 


۱. هیچ‌گاه بر روی یک منبع درآمد تکیه نکنید. حتما یک منبع دوم هم پیدا کنید.

بافت این مورد را در مورد «کسب درآمد» گفته. او معتقد است که برای داشتن شرایط مالی بهتر و پایدارتر، باید حداقل دو منبع درآمد داشت.


۲. اگر لوازمی که نیاز ندارید بخرید، به زودی مجبور خواهید شد لوازمی که نیاز دارید را بفروشید.

این موضوع در مورد «مدیریت هزینه‌ها» گفته شده. طبق باور بافت، خرید لوازمی که صرفا از روی علاقه بوده و نیازی را برطرف نمی‌کنند، اشتباه بزرگی به حساب می‌آید.


۳. درست نیست که هر چه از درآمدتان باقی می‌ماند را پس‌انداز کنید. بلکه باید هر چقدر که از پس‌انداز کردن باقی ماند را خرج کنید.

سومین نکته‌ی بافت، به «پس‌انداز» مربوط است. پس‌انداز کردن بر خرج کردن اولویت دارد و ابتدا باید مبلغی را پس‌انداز و سپس مابقی را خرج کرد.


۴. هیچ‌گاه عمق یک رودخانه را با هر دو پا اندازه نگیرید.

مورد چهارم که در مورد «ریسک‌پذیری» بوده، مصداق عبارت «بی‌گدار به آب زدن» است. بافت معتقد است که نباید تمام و کمال هر ریسکی را پذیرفت و حتما راهی برای جبران خطا باقی گذارید.


۵. تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد قرار ندهید.

این نکته که در مورد «سرمایه‌گذاری» بیان شده، به موضوع انتخاب چند حوزه برای سرمایه‌گذاری اشاره دارد. بافت پیشنهاد می‌کند که تمام دارایی خود را تنها در یک حوزه سرمایه‌گذاری نکنید.


۶. صداقت، موهبت باارزشی است. انتظارش را از انسان‌های بی‌ارزش نداشته باشید.

نکته‌ی ششم و معروف‌ترین سخن وارن بافت، در مورد «سطح انتظار» بیان شده. بافت معتقد است صداقت و راست‌گویی، موهبت‌های باارزش و کمیابی هستند و نباید انتظار داشته باشید که همه با شما روراست و صادق باشند.

‌منبع: LinkedIn

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…