اندروید

اکنون باید بدون هیچ چون و چرایی اعلام کرد که سیستم عامل اندروید یکی از پر کاربر ترین سیستم عامل های اکنون و از محبوب ترین ها در میان کاربر هاست. البته زمان زیادی از راه اندازی این سیستم عامل می گذرد و با کمک شرکت ها و کمپانی های مختلف سازنده گوشی های موبایل من جمله سامسونگ، HTC و بسیاری دیگر این سیستم عامل توانست جای خود را به خوبی در میان بازار تلفن های همراه باز کند و اکنون بخش عمده سیستم عامل های بازار را به خود اختصاص داده است.

در این مطلب به ذکر مواردی خواهیم پرداخت که در میان انبوه کاربران اندروید کمتر کاربری این اطلاعات را راجع به این سیستم عامل دارد.

۱ . اندروید را گوگل نساخته است !

اندروید در سال ۲۰۰۳ توسط شرکتی به همین نام ارائه شد و در ابتدا قرار بود این سیستم عامل تنها برای دوربین های دیجیتالی کاربرد داشته باشد. تا اینکه در نهایت در سال ۲۰۰۵ این شرکت توسط گوگل خریداری شد و با کمک گوگل این سیستم عامل توانست رقبایی همانند iOS، سیمبیان و Windows Phone را پشت سر بگذارد.

۲٫ اندروید از سال ۲۰۱۰ بر روی ساعت های هوشمند نصب است.

در حین رو نمایی Apple Watch، اپل خودش و محصولش را اولین ساعت هوشمند وارد شده به بازار معرفی کرد، اما اگر بخواهیم دقیقتر نگاه کنیم، اولین ساعت هوشمند توسط Sony Ericsson آن هم با سیستم عامل اندروید با عنوان LiveView وارد بازار شد. اما باید منصف باشیم و اعتراف کنیم که از هر نظر LiveView بسیار عقب تر از Apple Watch بود، اما اکنون ساعت های هوشمند ارائه شده به خوبی توانایی رقابت با iOS را دارا می باشند.

۳ . تنوع بیش از ۴۰۰۰ دستگاه اندرویدی

تمامی این دستگاه ها توسط بیش از ۴۰۰ شرکت مجزا تهیه و تولید میشود. این میزان تنوع بسیار عالی است ولی همین تنوع بالا دلیل بروز رسانی های بسیار کند و دیر برای دستگاه های اندرویدی به حساب می آید.

۴ . بیش از ۱ میلیارد نفر در دنیا از دستگاه های اندروید استفاده می کنند.

در سال ۲۰۱۴ سهم کاربران گوگل برای دانلود اپ از iOS پیشی گرفت و رقمی بسیار بالاتر را به خود اختصاص داد.

۵ . درآمد Play Store در حال پیشی گرفتن از App Store است.

از ابتدای سال ۲۰۱۴ تا اوایل سال ۲۰۱۵ درآمد گوگل از گوگل پلی چیزی حدود ۷ میلیارد دلار بود و اپ استور چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار. با توجه به سوعت پیشرفتی که در گوگل پلی با خود به همراه داشته بزودی شاهد پیشی گرفتن درآمد گوگل از اپل در فروش اپ به کاربران خواهیم بود.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…