اعدام ایرانی ها در عربستان

همزمان با رسوایی شاهزاده سعودی در قاچاق دو تُـن مواد مخدر در فرودگاه بیروت، مسئولان سعودی می‌گویند سه ایرانی را به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام کردند.

وزارت کشور عربستان سعودی صبح امروز یکشنبه اعلام کرد که حکم اعدام سه فرد را که می گوید ایرانی هستند، به جرم قاچاق مواد مخدر اجرا کرده است.

وزارت کشور عربستان در این بیانیه اسامی این سه فرد را این طور اعلام کرد «نبی بخش جوس، ومحمد أکرم بلوح، وأومید بولید» و گفته است که این سه نفر ملیت ایرانی داشتند و به دلیل قاچاق مواد مخدر از طریق دریا بازداشت و محکوم و امروز اعدام شده اند.

به گزارش رسانه های سعودی از جمله وبگاه های خبری «الوئام»، «اخبار ۲۴» و «سبق»، حکم اعدام امروز یکشنبه در شهر «الدمام» در «منطقه شرقیه» (شرق عربستان) اجرا شده است.

یازده روز پیش (۴ آبان-۲۶ اکتبر) مقامات امنیتی فرودگاه «رفیق حریری» بیروت یک شاهزاده سعودی (عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز آل سعود) را به همراه چهار نفر دیگر به اتهام قاچاق دو تن مواد مخدر (روانگردان) و دو کیلو کوکائین بازداشت کردند (جزئیات بیشتر).

در پایان بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است که «همچنانکه این وزارتخانه درباره تمایل شدید خادم الحرمین الشریفین در مبارزه با انواع موارد مخدر تاکید می کند، همه کسانی را که به قاچاق مواد مخدر اقدام کنند، از عواقب آن بر حذر می دارد».

در بیانیه وزارت کشور عربستان اشاره نشده که این افراد چه زمانی بازداشت شده اند یا طبق ادعای مقامات سعودی چه موادی و به چه مقدار قاچاق کرده اند اما آمده است که این افراد به اعدام تعزیری محکوم شدند سپس حکم در دادگاه تجدیدنظر و دادگاهی عالی تایید و سرانجام دستور شاه برای اجرای آنچه قانون تعیین کرده، صادر شد.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در کافه لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…