سامسونگ کلکسی اس7

در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل، سامسونگ از نسل جدید پرچم‌‌دار گوشی‌های موبایل خود رونمایی کرد. گلسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج دو محصول جدید سامسونگ هستند که ویترینی از نوآوری کره‌ای‌ها را به نمایش می‌گذارند. با هم مروری بر ویژگی‌های جدید این دو گوشی‌ می‌اندازیم.

بالاخره سامسونگ بعد از شایعات و خبر‌های زیاد دو گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ خود را معرفی کرد. دو گوشی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج ادامه دهنده‌ی راه پرچم‌داران سال ۲۰۱۵ این شرکت یعنی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج هستند. این دو محصول با تغییرات کم، حداقل در ظاهر، نسبت به نسل قبل خود وارد بازار مصرف‌کنندگان خواهند شد.

با این حال سامسونگ برای فروش بالای پرچم‌داران خود ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی را به کار برده و سعی کره‌ای‌ها بر رفع بعضی کمبود‌ها و بهبود طراحی بوده است. اضافه شدن درگاه کارت حافظه و باتری قوی‌تر از مهم‌ترین این بهبودها به شمار می‌روند. در کنار این موارد سامسونگ بر روی دوربین و ویژگی‌های سخت‌افزاری محصول خود نیز تمرکز زیادی کرده است. با هم نگاهی به فهرست ویژگی‌های ممتاز گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج می‌اندازیم.

دوربین با فناوری Dual Pixel

سامسونگ امسال دست از بازی افزایش عددی مگاپیکسل‌ها کشیده و بر روی کیفیت دوربین جدید خود متمرکز شده است. گوشی‌‌های موبایل گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی لنز ۱.۷ بهره می‌برند. اندازه‌ی هر پیکسل در سنسور جدید سامسونگ ۱.۴ میکرون است که می‌تواند تا ۹۵ درصد از نور محیط را جذب کند که نتیجه‌ی آن افزایش کیفیت عکسبرداری در شرایط نوری کم خواهد بود. در کنار این نوآوری سامسونگ از فناوری Dual Pixel نیز استفاده کرده تا سرعت و دقت فوکوس اتوماتیک را افزایش دهد.

افزایش قدرت پردازشی

سامسونگ برخلاف سال گذشته گوشی‌های عرضه شده در بازار آمریکای شمالی و اروپا را با پردازنده‌ی اسنپدارگون ۸۲۰ روانه‌ی بازار خواهد کرد. این شرکت در بقیه‌ی بازار‌ها از پردازنده‌ی ساخت خود با اسم اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده می‌کند. با این حال نباید به این اسامی اهمیت داد؛ چرا که مطمئنا با دو پردازنده‌ی قوی طرف هستیم. این دو پردازنده آخرین فناوری‌هایی هستند که شرکت‌ها در چنته‌ی خود دارند.

افزایش قدرا پردازشی

۴ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4

گوشی موبایل گلکسی نوت ۵ اولین گوشی از طرف سامسونگ با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بود. حالا سامسونگ تصمیم گرفته گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج را نیز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 مجهز کند. شاید این عدد برای خیلی از کاربرانی که هنوز از کامپیوتر‌های قدیمی خود استفاده می‌کنند زیاد به نظر رسد. با این حال می‌توان مطمئن بود که گلکسی اس ۷ با داشتن این مشخصات سخت‌افزاری در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها جلوی شما کم نمی‌آورد.

سامسونگ کلکسی اس7

قابلیت ضد آب

اگرچه گوشی گلکسی اس ۵ خیلی موفق نبود، ولی با یک ویژگی خوب وارد بازار شد. ضد آب بودن که یادآور گوشی‌های سونی است در لیست قابلیت‌های نسل پنجم پرچم‌داران سامسونگ قرار گرفت؛ ولی در نسل ششم این گوشی‌ها حذف شد. حالا گلکسی اس ۷ با بدنه‌ای فلزی در عمق ۵ فوتی تا ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد. مطمئنا این ویژگی برای ورزش‌کاران و عکاسان طبیعت یک ویژگی استثنایی است.

مهاجرت به گلکسی اس ۷ با Smart Switch

سامسونگ به دنبال این است که فارغ از اینکه شما کاربر آیفون باشید یا نسل‌های مختلف گوشی‌های اندرویدی، مهاجرت به گلکسی اس ۷ آسان به نظر برسد. با نرم‌‌افزار Smart Switch و حتی کابل USB که در داخل جعبه قرار داده شده، می‌توان به راحتی تمام اطلاعات گوشی قبلی خود را به پرچم‌دار جدید سامسونگ منتقل کرد.

سامسونگ کلکسی اس7

باتری بزرگ‌تر

سامسونگ با ساخت صفحات نمایش و تراشه‌های موبایل سعی در کنترل و ایجاد هماهنگی بین اجزای سخت‌افزار‌ی محصولات خود را دارد. این کار بهینگی این قطعات را افزایش می‌دهد که نتیجه‌ی آن افزایش عمر باتری‌ محصولات جدید سامسونگ است. به عنوان مثال گوشی‌های سری A این کمپانی عمر باتری قابل قبولی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورند.

سامسونگ این فرمول موفقیت را در گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج حفظ و آن‌ها را به باتری‌های ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است. می‌توان انتظار کارکرد بالای این باتری‌ها را داشت.

سامسونگ کلکسی اس7

اندروید مارشمالو و رابط جدید برای گلکسی اس ۷ اج

اگر از دوست‌داران رابط کاربری سامسونگ هستید و به دنبال استفاده از نسخه‌ی ششم اندروید با رابط تاچ ویز می‌گردید باید گوشی‌های جدید سامسونگ را استفاده کنید. در شرایطی که هر کدام از گوشی‌های قبلی این شرکت منتظر دریافت بروزرسانی‌های خود هستند گلکسی اس ۷ نسخه‌ی جدید رابط کاربری تاچ ویز را به همراه دارد و در اس ۷ اج بهبود‌های زیادی را دیده است.

بهره‌مندی از شبکه‌ی LTE از نوع Cat.12

در شرایطی که اکثر گوشی‌های موجود در بازار از مودم LTE Cat.6 بهره می‌برند، پرچم‌داران سامسونگ به لطف به کارگیری اسنپدارگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ از شبکه‌ی LTE از نوع Cat.12 استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که گوشی‌ گلکسی اس ۷ به سرعت دانلود بی‌نظیر ۶۰۰ مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت در ثانیه برسد. در حالیکه گوشی‌های نسل قبل حداکثر سرعت دانلودشان ۴۵۰ مگابیت در ثانیه  است.

سامسونگ کلکسی اس7

بهره‌مندی از ویژگی Always-on

دو گوشی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج از صفحه نمایش سوپر آمولد با وضوح QHD بهره می‌برند. نکته‌ی جالب در ویژگی تازه‌ی این گوشی‌ها با نام Always-on نهفته است. به لطف این ویژگی می‌توان ساعت، اعلانیه‌ها و حتی تقویم کاری را نیز بدون روشن کردن صفحه‌ی نمایش مرور کرد. سامسونگ استفاده از این قابلیت را برعهده‌ی کاربر گذاشته و می‌توان آن را فعال با غیرفعال کرد.

سامسونگ کلکسی اس7

لانچر مخصوص گیمر‌ها

گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی سامسونگ از API اندروید مارشمالو برای گیمر‌ها با نام Vulkan پشتیبانی می‌کنند. این API امکان اجرای بازی‌ها با حداکثر توان گرافیکی و کاهش مصرف باتری را به کاربر می‌دهد. با این حال سامسونگ به این نکته اکتفا نکرده و از یک لانچر مخصوص گیمر‌ها در گوشی‌ خود استفاده می‌کند. این لانچر به کاربر امکان مدیریت باتری، اعلانیه‌ها و ثبت و به اشتراک‌گذاری صحنه‌های بازی را می‌دهد.

سامسونگ کلکسی اس7

سیستم خنک‌ کننده‌ی مایع

شاید بهترین خبر برای کاربران حرفه‌ای موبایل، داشتن یک دستگاه همیشه خنک باشد. بالاخره سامسونگ از یک فناوری جدید برای کم کردن دمای دستگاه رونمایی کرد. با استفاده از این سیستم برای کاهش دما، مایع در قسمت‌های مختلف دستگاه به گردش در می‌آید.

سامسونگ کلکسی اس7

درگاه کارت حافظه‌

سامسونگ با معرفی نسل ششم از پرچم‌داران خود هم درگاه کارت حافظه را از آن حذف کرد و هم قابلیت جدا کردن باتری را از کاربر گرفت. با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ صدای کاربران خود را شنیده و تصمیم به بازگرداندن درگاه کارت حافظه گرفته است.

در دنیایی که کاربران به ویدیو‌های معمولی رضایت نمی‌دهند و فیلم‌های خود را با کیفیت ۴k به اشتراک می‌گذارند وجود درگاه کارت حافظه ضروری به نظر می‌رسید.

سامسونگ کلکسی اس7

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…