سوسن رشیدی

شاید هر جای دیگر دنیا این اتفاق یک شگفتی بزرگ محسوب میشد و کمتر کسی حتی حاضر به باور کردن آن بود. اما اینجا ایران است کشور عجایب و شگفتی های روزمره. جایی که یک دختر کوچ نشین با کمترین امکانات هم میتواند به قهرمانی یک رشته رزمی برسد، آنهم نه یکبار و دو بار سوسن ۱۱ بار قهرمان کیک بوکسینگ کشور شده و اکنون چشم به مدال جهانی دارد.

سوسن رشیدی دختر کوچ نشین لر که با تمام سختی‌ها از تمرین باز نایستاد از حبس خانگی توسط خانواده گرفته تا طی کردن مسیر سه ساعته برای رسیدن به باشگاه و مشکلات مالی نتوانست جلوی استعداد بی نظیر این دختر را بگیرد و او در اولین مسابقه استانی خود هم با اینکه تنها یکماه از شروع ورزشش میگذشت مدال طلا گرفت.

سوسن رشیدی که خانواده اش وی را سحر صدا می زنند متولد ۱۳۷۱ در شهر کرمانشاه می باشد. وی یک خواهر بزرگ تر از خود داشته که متولد ۱۳۶۹ بوده اما چند ماه بعد از تولدش فوت می کند و طبق رسم روستاها در آن سال ها شناسنامه خواهر فوت شده را برای سوسن رشیدی استفاده می کنند و به این ترتیب سن سوسن رشیدی در شناسنامه ۲ سال بزرگ تر از سن واقعی اش است. وی تا مقطع دیپلم تحصیلات خود را ادامه داده است.

وی ۵ خواهر و ۲ برادر دارد و فرزند دوم خانواده می باشد. خانواده سوسن رشیدی از عشایر کرمانشاه هستند و تمام دوران کودکی خود را در ایل زندگی کرده است. به دلیل شرایط زندگی مدام در حال کوچ بین کرمانشاه و خوزستان هستند. خانواده سوسن رشیدی دامدار هستند و برای کسی دامداری می‌کنند. ۶ ماه کرمانشاه هستند و ۶ ماه در خوزستان…»

دختر کوچ‌نشین از ایل (زوله) عشایر کرمانشاه، یازده دوره قهرمان کیک بوکسینگ زنان کشور است و در حال حاضر برای مسابقات برون‌مرزی تمرینات سخت و فشرده‌ای را انجام می‌‍دهد.با وجود سختی‌های زندگی کوچ‌نشینی و رفت و آمد فصلی در بین استان‌های کرمانشاه و خوزستان و از طرف دیگر مخالفت‌های خانواده، سوسن همواره با عشق و علاقه به ورزش خود ادامه داده است.
در ادامه آلبوم تصاویر زندگی سوسن رشیدی را تماشا بفرمایید

عکس ها : تسنیم

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

۱ نظر

  1. Kurdm?

    ۱۳۹۹-۰۲-۲۱ at ۵:۳۴ ب.ظ

    بلے بقول شما دخترے لر البته با لباس کوردے? ادم میمونه چے بگه به شماها وقاحت بسه این خانوم لک کوردوار هستن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…