تلگرام

به گزارش کافه لینک شبکه پیام رسان تلگرام طی چند روز گذشته با اختلالات نسبی زیادی همراه بود این در حالی است که موسس تلگرام گفته است که مسئولان وزارت ارتباطات با ارسال ایمیل به وی  خواستار سانسور یا دیدن پیام‌های کاربران این شبکه شده‌اند و وی این را نپذیرفته و اختلالات اخیر تلگرام به همین دلیل است.

این در حالی است که وزیر ارتباطات اساسا این مساله را رد میکند و اظهار می دارد که فیلترینگ هیچ سایتی به این وزارت خانه ارتباطی ندارد و مسئول فیلتر سایت ها و مسدود کردن آنها کار گروه تعیین محتوی مجرمانه است. محمود واعظی در جمع خبرنگاران گفت که ما با موسسان تلگرام تماس هایی از طریق ایمیل داشتیم و از آن ها خواستیم صفحات غیر اخلاقی را مسدود کنند و ان ها نیز اینکار را کرده اند و موضوع تماس های ما با آنها ربطی به درخواست اطلاعات نداشت.

پاول دوروف موسس تلگرام چند روز پیش تاکید کرده بود که تلگرام به صورت خودکار صفحات حاوی مطالب غیر اخلاقی را مسدود میکند. وی گفته بی استفاده کردن تلگرام مسیری است که وزرات ارتیاطات در نظر دارد انجام بدهد. وی از ایجاد یک شبکه P2P صحبت کرد که غیر قابل فیلتر خواهد بود.

واعظی با تاکید بر اینکه مدیران تلگرام به دلیل ناشی‌گری اعلام کردند که این شبکه در ایران فیلتر شده است، ادامه داد: سیاست دولت این است که شبکه هایی را که به صورت سالم در کشور کار می کنند، به هیچ عنوان فیتلر نکند.

با این حال شبکه های اجتماعی مثل تلگرام مانند یه شمشیر برنده با دولبه تیز عمل می کنند از طرفی با سود سرشاری که عاید سرویس دهندگان مخابراتی می کنند مورد توجه آن ها هستند و از طرفی باید فرهنگ و مسائل ملی برای کنترل کردن آن ها در نظر گرفته شود.

برای اطلاع از آخرین و بروزترین اخبار کافه لینک می توانید طریق کانال تلگرام به آدرس https://telegram.me/mycofelink مراجعه کرده و عضو کانال تلگرامی ما شوید.
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

ویندوز ۱۰ مایکروسافت و امید برای ویندوز جدید

آیا ویندوز ۱۰ آخرین ویندوز ماکروسافت است؟ جری نیکسون (Jerry Nixon) مسئول توسعه دهنده مایکر…