دانلود پاورپوینت خارپوستان

پاورپوینت خارپوستان یک پاورپوینت حرفه ای و زیبا در زمینه زیست جانوری می‌باشد. این پاورپوینت  با افکتهای زیبا و با کمک عکس و انیمیشین و نمودار سعی در توضیح هرچه بهتر مطالب دارد و شامل ۲۳ اسلاید است که تمام صفحات آن قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از پاورپوینت را مشاهده می‌کنید. همچنین تعدادی از اسلایدها را جهت مشاهده محتویات داخل پاورپوینت برای شما عزیزان قرار داده ایم.

خارپوستان

خارپوستان یکی از گروه های بی نظیر در دریا هستند. نام خارپوستان بدلیل جلد سخت خارداری است که از اختصاصات لایه زیر اپیدرمی یعنی درم بوده که طبقات سخت آهکی و خار خارپوستان را به وجود می آورند. اکینودرما واژه‌ی یونانی است که از دو کلمه Echinos به معنی خارپشت یا جوجه تیغی و Derma به معنی پوست تشکیل شده است. همه این جانوران تقارن شعاعی دارند و اکثرشان دارای اسکلت درون آهکی با خارهایی در خارج می باشند. خارپوستان از جانوران معمول و مشخص دریایی هستند که از زمان های دور شناخته شده اند و دارای ۷۰۰۰ گونه می باشند. طرح بدن این جانوران با جانوران بی مهره تفاوت اساسی دارد و ارتباط تکاملی آنها با در نظر گرفتن مرحله لاروی مشخص می گردد. خارپوستان موجوداتی با تقارن شعاعی (بیشتر ۵ شعاعی) در زمان بلوغ هستند که بخش های مختلف بدن در پنج قسمت متناظر قرار گرفته است. حال آنکه در مرحله لاروی تقارن دو طرفه دارند. به عقیده بعضی از زیست شناسان، از یک حالت اجدادی پیشرفته تر و فعال تر به حال پست تر و غیر فعال تر تغییر وضعیت یافته اند و نوعی تحول قهقهرایی در آنها به وقوع پیوسته است. گواه این مدعا، لارو آنها است که موجودی آزاد، شناگر و دارای تقارن دو طرفی است و به بالغی ثابت با تقارن شعاعی دگردیسی می نماید. این گروه جزء دتروستومها طبقه بندی می‌شوند. دوتروستومها، جانورانی هستند که در آنها نخستین سوراخ حفره گوارشی جنینی، مخرج را تشکیل می‌دهد و سوراخ دومی دهان را می‌سازد.

این جانوران کفزی هستند و در ساحل یا کف دریاها از خطوط جزرو مدی گرفته تا عمق ۳۳۶۰ متری زندگی می کنند. بیشتر آنها آزادند ولی حرکت کند دارند. تعدادی نیز پلاژیک هستند و در سطحی که نور به آنها نفوذ می کند زندگی می کنند ولی هیچکدام انگل نیستند. بعضی از آنها بسیار فراوانند ولی هیچ یک کلنی نمی سازند. برخی از لاله وشان همیشه چسبیده اند و بسیاری دیگر در آب شنا می کنند. تعدادی از خارپوستان برای انسان مصرف غذایی دارند و تخم هایشان نیز در بسیاری از پژوهش های آزمایشی بکار می رود. دانلود پاورپوینت خارپوستان

مشخصات عمومی خارپوستان

  • شاخه خارپوستان به ۵ رده ستاره سانان، مارسانان، خارسانان، خیارسانان و لاله وشان تقسیم می شوند و نزدیک ترین گروه به مهره داران هستند.
  • رشد جنیی در موجودات به دو شکل می باشد. دهان اولیه ها و دهان ثانویه ها خارپوستان جزو دهان ثانویه ها هستند یعنی بلاستوپور به دهان تبدیل نشده و مخرج را می سازد و دهان از فرو رفتگی اکتودرمی بوجود می آید.
  • دارای اسکلت داخلی و مزودرمی محکم مرکب از صفحات آهکی متحرک و ثابت می باشند.
  • سلوم وسیع و سیستم عروق آبی منحصر به فرد دارند که با خارج از طریق یک صفحه غربالی (مادرپوریت) ارتباط دارد. سیستم عروق آبی به پاهای لوله ای مجهز است که اساسا برای حرکت استفاده می شود.
  • لارو آنها با تقارن دو طرفی، فاقد مغز و سر و دارای ساختمان بند بند هستند. دانلود پاورپوینت خارپوستان
  • اکثر اندام های بدن آنها مژه دار است و بدن آنها با یک اپیدرم ظریف که روی یک اسکلت داخل مزودرمی ( شامل صفحات آهکی ثابت یا متحرک و معمولا دارای طرح های مشخص و خاردار است) را پوشانده مفروش شده است.
  • سیستم دفعی ندارند و تنفس آنها از طریق آبشش های زیر جلدی و یابر جستگی ها (پاپیلا) که از سلوم به بیرون امتداد دارند و یا به وسیله پاهای لوله ای و یا درخت تنفسی کلواکی (درخیارهای دریایی) صورت می گیرد.
  • سلوم از پرده صفاق مژه دار پوشیده شده و تا حدی وظیفه دستگاه گردش خون و نیز دستگاه دفعی را بر عهده دارد و دارای سلول هایی به نام آمبوسیت در مایع سلولی می باشد.
  • دستگاه عصبی از حلقه دور دهانی اعصاب شعاعی تشکیل شده و دارای سلول های حساس به نور به عنوان یکی از اندام های حسی می باشند.
  • بدن از ۵ ناحیه شعاعی ساخته شده که پاهای لوله ای از آن خارج می شود و به دلیل سیستم عروقی آبی در این منطقه نواحی امبولاکر و اینتر آمبولاکر تشکیل شده است.
  • جنس ها جدا و از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر هستند. غدد جنسی درشت و مجرای مربوط به آنها ساده و تعداد تخم زیاد است و لقاح معمولا خارجی است. مرحله لاروی در چرخه زندگی وجود دارد. لارو کوچک شفاف و مژه دار و معمولا آزاد و شناگر است و دچار دگرگیسی مشخص می شوند. تعداد کمی از گونه ها زنده زا هستند و برخی هم با تقسیم خود به خودی به طور غیر جنسی تکثیر پیدا می کند.
  • بسیاری از خارپوستان قادرند قسمت از دست رفته بدن خود را ترمیم کنند و با ویژگی های منحصر به فرد از جمله وجود سیستم عروق آبی، اسکلت آهکی و پایک ها خود را از بقیه بی مهرگان جدا و دارای یک موقعیت ویژه نموده اند. دانلود پاورپوینت خارپوستان
پاورپوینت خارپوستان
نمونه یک اسلاید این پاورپوینت

 

 

مشاهده و دانلود پاورپوینت
  • پاورپوینت یاتاقان ها

    پاورپوینت یاتاقان ها شامل ۱۴ اسلاید به همراه تصویرهای ثابت و متحرک تلاش داشته تا به بهترین…
  • پاورپوینت کوپلینگها

    پاورپوینت کوپلینگها

    پاورپوینت کوپلینگها پاورپوینت اجزا ماشین کوپلینگها بصورت فایل قابل ویرایش پاورپوینت می باش…
  • پاورپوینت فنر در خودرو

    پاورپوینت فنر در خودرو

    پاورپوینت فنر در خودرو شامل ۱۸ اسلاید که با تصاویر متحرک و ثابت سعی در درک بهتر مطلب شده ا…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • تحقیق ادبیات پایداری

    تحقیق ادبیات پایداری

    تحقیق ادبیات پایداری عنوان ادبیات پایداری معمولاً به آثاری اطلاق می‌شود که تحت تأثیر شرایط…
  • تحقیق درباره زبان و ادبیات فارسی

    تحقیق درباره زبان و ادبیات فارسی

    ادبیات و زبان فارسی ادبیات یکی از گونه های هنر است و کلمات ، مصالح و موادی هستند که شاعر و…
  • تحقیق زندگینامه احمد شاملو

    تحقیق زندگینامه احمد شاملو

    احمد شاملو احمد شاملو، شاعر، نویسنده، فرهنگ ‌نویس، ادیب و مترجم ایرانی، در بیست و یکم آذرم…
بارگذاری در کافه تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

تحقیق ادبیات پایداری

تحقیق ادبیات پایداری عنوان ادبیات پایداری معمولاً به آثاری اطلاق می‌شود که تحت تأثیر شرایط…