علی اکبرعیوضی گفت : در حال حاضر بین حداقل مزد کارگران و حداقل هزینه آنها فاصله بسیار زیاد است. اکنون حداقل دستمزد کارگران ۷۱۲ هزار تومان است که این رقم زیر شاخصه خط فقر است .

وی در پاسخ به این سوال که آیا خط فقر سال ۹۴ اعلام شده است گفت : معمولا خط فقر را مرکز آمار یا مرکز پژوهش های مجلس اعلام می کند . این خط فقر برای سال ۹۴ حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است اما به دلیل بحث هایی که ممکن است در پی داشته باشد به طور رسمی اعلام نمی شود .

مشاور حقوقی کانون شوراهای اسلامی کار تهران به شاخصه ای در سازمان بین المللی کار برای محاسبه سبد هزینه یک خانوار اشاره کرد و گفت :براساس این شاخص، نیازهای اساسی روز یک خانوار براساس کالری هایی که بدن یک انسان نیاز دارد محاسبه می شود و فرق نمی کند یک خانوار ۴ نفره درتهران باشد یا در سیستان وبلوچستان .

وی گفت : برای سال ۹۴ این خط فقر کمتر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیست و نمایندگان کارگری که روی بحث افزایش دستمزد کارگری سال ۹۵ کار می کنند می خواهند بیشتر این شاخصه را در نظر بگیرند تا بتوانند دستمزد قابل قبولی را تعیین کنند .

به گفته عیوضی ،نمایندگان کارگری نسبت به روش تعیین دستمزدها در سال‌های گذشته گلایه دارند و معتقدند معیشت نیروی کار در تعیین مزد هیچ‌گاه در نظر گرفته نشده است و قدرت خرید خانوار افت کرده است. وی بر این باور است دستمزدی باید تعیین شود که زندگی کارگری با آن تأمین شود.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…