نوشیدنی های رژیمی

مطمئنا تا به حال داستان های بی شماری شنیده اید که نوشابه های رژیمی باعث افزایش وزن می شوند و این فرضیه از یافته های چند تحقیق در این مورد ساخته شده است. در یک تحقیق که توسط محققان دانشگاه تگزاس انجام گرفت ۳٫۶۰۰ فرد را به مدت هفت تا هشت سال مورد بررسی قرار دادند، و مقدار مصرف قندهای مصنوعی این افراد را ثبت کردند. آنها متوجه شدند افرادی که بیشترین مصرف قندهای مصنوعی را داشتند BMI بالاتر و چاقی بیشتری را تجربه کرده بودند.
این محققان همچنین در سال ۲۰۱۵ تحقیق مشابه انجام دادند که در آن ۷۴۹ فرد را به مدت ۹ سال مورد بررسی قرار دادند. تعداد نوشیدنی های گازداری که هر فرد استفاده کرده بود شمرده شد، همچنین نوع نوشیدنی ها که آیا رژیمی بودند یا خیر نیز ثبت شد. محققان متوجه شدند آن دسته از افراد که حداقل روزی یک نوشابه رژیمی استفاده می کردند حداقل سه اینچ افزایش را دور کمر خود داشتند. این مقدار با بالا رفتن تعداد نوشیدنی ها بیشتر هم می شد.
تمام این مشاهدات به ما می گویند که نوشابه های رژیمی باعث چاقی می شوند، اما ممکن است این حقیقت نداشته باشد.
چند مشکل در این یافته ها وجود دارد که مانع ثابت کردن این فرضیه توسط محققان می شود. مهمتر از همه، افراد شرکت کننده در این تحقیق کاملا نظارت نمی شدند و فقط به آنها گفته شده بود مقدار مصرف نوشیدنی خود را گزارش کنند. این یعنی دیگر عادات نادرست غذایی در نظر گرفته نشده. تنها نوشابه رژیمی نیست که می تواند باعث افزایش سایز میان تنه شود.
در حقیقت این مجموعه ای عادات بد غذایی هستند که باعث افزایش وزن و چاقی در افراد می شوند و درست نیست فقط یک عامل را دخیل بدانیم. اگر برنامه غذایی مناسبی دارید و خوب هم ورزش می کنید پس یک نوشابه رژیمی در روز نمی تواند باعث افزایش وزنتان شود. به خاطر داشته باشید نوشابه های رژیمی صفر کالری دارند اما این بدان معنی نیست که آب هستند، چنین نوشیدنی نمی تواند آب مورد نیاز بدنتان را تامین کند و نباید تبدیل به نوشیدنی همیشگی تان شود. قبل از اینکه چنین نوشیدنی را به برنامه غذایی خود بیاورید از قبل مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می نوشید.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…